Heeft iemand een informatiebrochure van een training aangevraagd? Nodig hem of haar via een persoonlijke mail uit voor een adviesgesprek. Is het certificaat van je cursist verlopen? Genereer daarvoor een automatisch bericht met een overzicht van de herhalingscursussen die je aanbiedt. Door processen te automatiseren krijg je meer inzicht in het gedrag van je (potentiële) cursist, zorg je voor een aanbod op maat en meer leads.
Het bijhouden van het gedrag van je (potentiële) cursisten helpt onderwijsinstellingen om gerichter en persoonlijker te communiceren. Vanaf het moment dat iemand interesse toont tot de daadwerkelijke aanmelding: door inzicht te verkrijgen in hun interacties en voorkeuren kun je als onderwijsinstelling inspelen op specifieke behoeften en verwachtingen. Hiermee verhoog je niet alleen de kans op conversie, maar ook de klanttevredenheid.
Stel je voor dat een potentiële cursist je website bezoekt en interesse toont in een cursus door een offerte aan te vragen. Na het verkrijgen van een offerteaanvraag begint de cursist aan zijn of haar customer journey. Gedurende deze reis zullen ze verschillende touchpoints tegenkomen, zoals e-mails, adviesgesprekken of persoonlijke ontmoetingen. Al deze touchpoints bieden een kans om de relatie met de cursist te versterken en hen door de sales funnel te begeleiden.
Heeft deze blog je geïnspireerd? Wij helpen je graag verder om de mogelijkheden te verkennen! Neem contact met ons op en ontdek hoe je als opleider je cursusbeheer eenvoudiger kunt maken.