Sinds 1972 staat Nederveen bekend als toonaangevende opleider in de logistieke sector. Oorspronkelijk begonnen als rijschool, is het familiebedrijf uitgegroeid tot een veelzijdige opleidingspartner met focus op veiligheid en duurzame inzetbaarheid op de weg en werkvloer. De groei en veranderingen brachten Nederveen bij Bend voor een toekomstbestendig ERP- en CRM-systeem dat hun ambities en uitdagingen kon ondersteunen.
“Waar we ons vroeger vooral richtten op rijopleidingen en Code 95-trainingen voor particulieren en chauffeurs, richten we ons nu ook steeds meer op het ondersteunen van bedrijven met hun opleidingsmanagement”, vertelt Dirk Dreschler, CDO bij Nederveen en verantwoordelijk voor de innovatie en digitalisering. “Ook zagen we kansen om onze diensten te verbeteren en de operationele efficiëntie te vergroten door onze processen en systemen te automatiseren en digitaliseren. Deze ontwikkelingen maakten het noodzakelijk om na te denken over hoe we als bedrijf verder konden professionaliseren en met wie we dat het beste konden doen.”
Ook gebruikten managers losse e-mails, lijstjes en Excel-bestanden, wat leidde tot inefficiënties en een gebrek aan overzicht. “Het is voor hen lastig om snel de juiste informatie te vinden en adequaat te reageren op opleidingsbehoeften”, legt Dirk uit. Om dit te verbeteren, ontwikkelde Nederveen een online serviceportaal voor werkgevers, medewerkers en leerlingen. Het portaal biedt inzicht en overzicht in opleidingsgegevens en vereiste een robuust ERP/CRM-systeem.
Het serviceportaal speelt een belangrijke rol doordat klanten hun gegevens kunnen beheren, inschrijvingen kunnen inzien en medewerkersbestanden up-to-date houden. “Ze krijgen inzicht in de voortgang van hun medewerkers, zien welke trainingen nog gevolgd moeten worden en ontvangen automatische herinneringen”, zegt Dirk.
Naast de verbeterde klantbeleving is de interne efficiëntie toegenomen. Met verschillende externe systemen hebben we koppelingen gemaakt of zijn we daar mee bezig. “De inschrijvingen en bevestigingen zijn nu volledig geautomatiseerd, wat ons enorm veel tijd bespaart”, zegt Dirk. Ook heeft Nederveen nu betere klant- en trainingsdata, waarmee ze proactief kunnen inspelen op klantbehoeften. “We optimaliseren onze dienstverlening en maken marketing- en verkoopprocessen efficiënter”, zegt Dirk.
Laat een bericht achter en ik neem contact met je op. Ik kom graag bij je langs om de organisatie beter te leren kennen.