Het resultaat
Inmiddels hebben we al heel wat lessen geleerd. We hebben het voor elkaar gekregen om alle touchpoints die een potentiële student heeft met Friese Poort in een platform onder te brengen. Hierdoor is er veel inzicht in de studiekeuze, waardoor er gerichter advies gegeven kan worden. Bovendien is de follow-up veel gerichter: als iemand een brochure heeft aangevraagd van een bepaalde opleiding en de open dag daarvoor heeft bezocht, kun je wel raden waar hij geïnteresseerd in is. Dankzij Dynamics 365 Marketing is deze data inzichtelijk.
Net als bijvoorbeeld het aantal nieuwe studenten dat van een bepaalde middelbare school komt. Als dit aantal ineens veel lager is dan normaal, weet je dat je inspanningen richting die school moet intensiveren. En zo zijn er nog ontzettend veel meer momenten waarop het nu mogelijk is om data centraal vast te leggen en er inzicht in te krijgen, om zo de wervingsactiviteiten van Friese Poort te verbeteren.
-
Alle touchpoints in een platform
-
Inzicht in studiekeuze
-
Data centraal vastleggen
-
Wervingsactiviteiten van de Friese Poort zijn verbeterd