Klantcases

Relatiebeheer voor de NOM


Er zijn 9 regionale investeringsmaatschappijen in Nederland. De NOM is de investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland. Ze richten zich op economische groei in de regio, onder andere door te investeren en adviseren. Er is dus veel contact met bedrijven en mensen binnen bedrijven. En om dat in goede banen te leiden, is uitstekend relatiebeheer onmisbaar. Daarvoor hebben ze BEND gevraagd voor een oplossing in Dynamics 365.

De hulpvraag


Doel

Een centraal overzicht van alle relevante klant- en bedrijfsgegevens en procesondersteuning voor financieringsaanvragen.

Resultaten

1. Succesvolle implementatie van custom oplossing 2. Aandacht voor goede adoptie 3. Basis om vanuit verder te ontwikkelen

Inzet

Custom oplossing op basis van BEND Relatiebeheer en Dynamics Sales

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen bij BEND?

Schrijf je in voor onze gratis online nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het nieuws rondom CRM, Microsoft updates en Bend!

Aanmelden nieuwsbrief

De vraag


Vanuit de NOM is er op allerlei manieren contact met bedrijven in Noord-Nederland. Een belangrijk deel ligt bij de investment managers. Dit zijn de mensen die uiteindelijk bepalen of de NOM wel of niet investeert in een bedrijf. Om dat goed te kunnen beoordelen, zijn er veel gegevens nodig. Niet alleen contactgegevens over bedrijven en personen, maar ook gegevens over de sector, of het bedrijf innovatief is en hoe het er financieel voor staat.

Binnen de NOM zijn er verschillende regionale afdelingen. Deze afdelingen hielden deze gegevens allemaal op hun eigen manier bij: de ene Excel-sheet was nog uitgebreider dan de andere. En ook implementaties van Dynamics in het verleden zijn niet succesvol geweest. De gebruikersadoptie was niet geslaagd, waardoor iedereen al snel weer op eigen wijze gegevens ging vastleggen.

Maar de NOM zag nog steeds veel voordelen in het werken met Dynamics. Bovendien werken ze er vanuit een Microsoft-first-gedachte, waardoor het voor de hand lag om opnieuw voor een Dynamics-implementatie te kiezen.

Onze oplossing


Natuurlijk is er uitgebreid gereflecteerd op de eerdere implementatie. Vanuit de NOM is er daarom iemand met veel ervaring op het project gezet, die al een helder ontwerp had van de beoogde applicatie. Naast het vastleggen van gegevens over bedrijven en contactpersonen, was er ook de wens om gegevens vast te leggen over leads, opportunities en overeenkomsten, om bijvoorbeeld meer inzicht te krijgen in populaire producten van de NOM per sector. Ook wilde de NOM inzicht in belangrijke netwerken in de regio, zodat ze daar een faciliterende rol kunnen vervullen.

Op basis van het ontwerp zijn we met de NOM aan de slag gegaan. Er is veel tijd gestoken in het achterhalen van de belangrijkste gegevens. Bovendien kwamen we gaandeweg ook nog andere bronnen tegen, waarvan de gegevens zeker in de applicatie terecht moesten komen. Hoewel we zijn uitgegaan van onze oplossing voor Relatiebeheer, is het zeker geen standaardoplossing geworden.

Het resultaat


Een custom oplossing om het relatiebeheer en het bijhouden van het proces rondom financieringen bij de NOM te verbeteren en te vergemakkelijken, dus. Om de implementatie een succes te maken, zijn er vanuit elke regionale afdeling mensen naar voren geschoven die konden aangeven wat ze van de applicatie verwachtten. Deze personen zijn ook nadrukkelijk betrokken geweest bij het testen. Om de adoptie verder te verbeteren, hebben we bij elke regionale afdeling een training gegeven. En hoewel niet iedereen direct overstag ging, is de livegang en adoptie uiteindelijk succesvol geweest.

Nu staat er een mooie basis voor relatiebeheer en het beheren van het proces rondom financieringen, van waaruit we ook nog verder ontwikkelen. Zo zijn er losse trajecten rondom marketing geweest, zodat er bijvoorbeeld ook mailings verstuurd kunnen worden. Maar dat is misschien wel weer voer voor een op zichzelf staande klantcase.

  • Oplossing om het relatiebeheer en financieringsproces makkelijker bij te houden
  • Participatie van het team tijdens de ontwikkeling van de oplossing
  • Trainingen om de adoptie te verhogen

Benieuwd naar de mogelijkheden van Marketing voor jouw organisatie?


Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contact