Klantcases

Marketing in Dynamics voor het Deltion College


Het Deltion College is een regionaal opleidingencentrum in de regio Zwolle voor middelbaar beroepsonderwijs en volwasseneneducatie. Ze zijn actief in bijna alle werkvelden en verzorgen voor ruim 20.000 jongeren en volwassenen middelbaar beroepsonderwijs. Bovendien heeft het Deltion College ruim 1.800 medewerkers, dus het is bepaald geen kleine organisatie. Om hun marketingactiviteiten te verbeteren en vergemakkelijken, klopten ze bij BEND aan voor een oplossing in Dynamics.

De hulpvraag


Doel

Een stevige marketingtool op basis van Dynamics, om efficiënter leads te verzamelen en evenementen te organiseren.

Resultaten

Dankzij Dynamics 365 heeft het Deltion College marketingspecifieke informatie van leads, zodat ze gepersonaliseerde content kunnen bieden bij evenementen.

Inzet

Dynamics 365 Marketing

Meer over Marketing

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen bij BEND?

Schrijf je in voor onze gratis online nieuwsbrief en blijf op de hoogte van al het nieuws rondom CRM, Microsoft updates en Bend!

Aanmelden nieuwsbrief

De vraag


Het Deltion College komt op allerlei manieren in contact met potentiële studenten en cursisten. De activiteiten rondom marketing om die leads binnen te halen, werd niet centraal vastgelegd. Er was bijvoorbeeld een aparte applicatie om mails mee te versturen, weer een andere voor nieuwsbrieven en nog een derde applicatie die werd gebruikt bij het organiseren van open dagen. Deze versnippering zorgde niet alleen voor onduidelijkheden en fouten, maar ook het rendement meten op de marketingactiviteiten was niet mogelijk.

Er draaide bij het Deltion College al een oude versie van Dynamics, maar die werd niet gebruikt voor marketingdoeleinden. Toch was deze applicatie wel de aanleiding om contact met ons op te nemen: ze wisten wat er mogelijk was in Microsoft Dynamics 365, het kwam er alleen nog niet van. Met een nieuwe implementatie en goede overdracht brengt BEND daar verandering in!

Onze oplossing

Dynamics 365 Marketing


Ons werk bij het Deltion College begon met een ander project, waarbij we de processen voor het relatiebeheer hebben ondersteund met Dynamics. Het voordeel voor dit project is dat we dezelfde database kunnen gebruiken. We zijn begonnen met het vastleggen van een 360-graden klantbeeld. Simpel gezegd gaat dat over het vastleggen van alle beschikbare gegevens van de leads, waaronder de vooropleiding en het interessegebied. Omdat ouders een belangrijke rol spelen in de beslissing van studenten in het mbo, hebben we ook gekeken naar de relevante en beschikbare gegevens van deze groep. Daarnaast hebben we samen met het Deltion College vastgesteld wanneer we spreken van een Marketing Qualified Lead, zodat het duidelijker is op wie de pijlen gericht moeten worden.

Het resultaat


Weet je al meer over onze werkwijze, dan weet je dat we geen partij willen zijn die draait op consultancy-uren. Daarom hebben we ons bij het Deltion College gericht op het neerzetten van een goede basis en het ontwikkelen van een aantal templates en stramienen waar het Deltion College verder mee aan de slag kan. Het is dan ook erg mooi om te zien dat er inmiddels al verschillende nieuwe customer journeys zijn ontwikkeld vanuit Dynamics Marketing. Niet alleen kan het rendement nu eindelijk gemeten worden, maar ook de data sinds de implementatie kan nu gebruikt worden om van te leren. Zo hebben we met Microsoft Dynamics een stabiele en toekomstvaste fundering gelegd onder de marketingactiviteiten van het Deltion College.

  • Uitbreiding op de bestaande database
  • Stevige fundering onder de marketingactiviteiten
  • Centrale vastlegging van gegevens
  • Gestandaardiseerde werkwijze
  • Minder fouten, sneller werken
  • Betere opvolging leads

Benieuwd naar de mogelijkheden van Marketing voor jouw organisatie?


Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contact